Trudne, ale ważne tematy były poruszane z uczniami liceów i trenerkami z Europe4Youth w ramach projektu „Kompetentni Uczniowie” w styczniu 2018 na Przegorzałach UJ.

Na zajęciach z uczniami z IX i III Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie poruszono tematy takie jak teoria komunikacji, analiza transakcyjna, język jako wytwór społeczny i kulturowy, konstruktywizm społeczny, relatywizm językowy i komunikacja bez przemocy. Dla unaocznienia i doświadczenia omawianej tematyki uczniowie brali udział w symulacjach sytuacji życiowych, śledzili case study oraz grali w dixit i układali budowle z klocków lego. Uczniowie wykazali się kreatywnością i pomysłowością oraz zmysłem analitycznym pozwalającym patrzeć na znane i codzienne zjawisko komunikacji przez pryzmat wybranych teorii socjologicznych i lingwistycznych.

 

Projekt zatytułowany „Kompetentni uczniowie”, POWR.03.01.00-00-C064/16, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, III Oś priorytetowa „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, Działanie 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym”, w programie Ścieżki Kopernika 2.0.