O metodzie LARP (life action role play) słyszeli z pewnością ci, którzy interesują się rekonstrukcjami historycznymi, czy grają w różnego rodzaju gry. A wiecie, że LARP można stosować do uczenia się różnych dyscyplin? My spróbowaliśmy studiów nad rozwojem Europy od jej początków do dzisiaj, z uwzględnieniem połączeń między wydarzeniami, procesami i trendami przeszłości z tym, jak wygląda Europa dzisiaj.

 

Jak to zadziałało?

 

Uczestnicy wydarzenia (w naszym przypadku wymiany młodzieżowej) otrzymują opracowane przez liderów/organizatorów scenariusze dla swojej postaci, bazującej na postaciach historycznych lub takich, które mogły się pojawić. Fabuła rozgrywa się na tle lub w centrum wydarzeń historycznych takich jak obrady Stanów Generalnych przez Rewolucją Francuską, wojny religijne w czasach Reformacji, ucieczki z miast opanowanych przez dżumę, czy obrady Rady Ministrów Wspólnot Europejskich ustanawiających nowe traktaty unijne. Grając swoje postaci, a więc dążąc do realizacji swoich celów wczuwają się także w dylematy moralne epoki, rozumieją motywy działań różnych aktorów, a także związki przyczynowo skutkowe między historią, a dzisiejszym kształtem Europy.

 

Więcej o projekcie TUTAJ